PROGRAMOWANIE W KLASACH I-III
Programowanie w klasach I – III
W roku szkolnym 2018/2019 uczniowie klas I-III brali udział w Projekcie ,,Programista z klasą” Programowanie to rozwiązywanie zagadek i problemów w kreatywny sposób, zwane też kodowaniem. Chociaż wydaje się, że programowanie jest nieodłącznie związane z komputerami, to w przypadku najmłodszych dzieci jest to końcowy etap. Algorytmy, na których opiera się kodowanie wykorzystujemy, np. w ulubionej zabawie, w kolorowaniu, w podstawowych czynnościach. Toteż nasi najmłodsi zanim kodowali na komputerach zaczynali od zadań:
- Wybieramy numer telefonu do babci
- Ubieramy misia
- Przygotowujemy herbatę
- Kolorujemy
- Wędrujemy po planszy – gra planszowa
- Praca z kartką i kredkami
Dopiero na następnym etapie używali komputera wykorzystując polecenia kodowania w różnych aplikacjach i programach, aby dojść do programowania w scratch. W scratchu zmieniali bohaterów, czyli duszki; tła, czyli scenę; wprawiali postacie w ruch i tworzyli kody i programowali własne animacje.
Programowanie to doskonała zabawa, ale jednocześnie sposób na:
- rozwój wyobraźni i kreatywności
- rozwój abstrakcyjnego i logicznego myślenia
Dociekliwość i chęć rozwoju stanowią doskonałą bazę do nauki.